اخبار صنعت روغندانستنی های روغن

نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران، ایران

نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران ، نمایشگاه روغن موتور

جمهوری اسلامی ایران به عنوان اولین کشور نفتی و گازی جهان با 9.3 درصد نفت جهان و 18.2 درصد گاز جهان هرساله میزبان برگزاری نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی است که از نظر گستردگی و تعداد شرکت کنندگان در زمره پراهمیت ترین نمایشگاه های تخصصی در حوزه صنعت نفت و گاز در سطح جهان به شمار می آید.

نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران از لحاظ وسعت و تعداد شرکت کنندگان، نخستین نمایشگاه در سطح خاورمیانه و پنجمین نمایشگاه در سطح دنیا به شمار می آید.

نمايشگاه بين المللي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي ايران به عنوان بزرگترين رخداد صنعتي و تجاري ايران در اين حوزه كه سالانه با حضور جمع كثيري از شركتهاي توانمند داخلي و خارجي در زمينه صنعت نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي برپا مي گردد، فرصت بسيار مغتنمي است تا شركتهاي فعال در اين صنعت دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازديد دست اندركاران و متخصصان اين صنعت قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضاي بازارها و سمت و سوي رشد اين صنعت، فعاليتها و نوآوري هاي آتي خود را هدايت نمايند.

زیرگروه های تخصصی زمينه فعاليت شركت كنندگان نمايشگاه بين المللي نفت ایران در چهار گروه اصلی زیر می باشد:

محصولات، تجهيزات، مواد

صنعت روغن موتور و روانکارهای خودرویی و صنعتی به عنوان یکی از مهم ترین زمینه فعالیت موجود در این گروه می باشد. با توجه به این امر کارخانه های بزرگ روغن موتور و شرکت های تولید کننده روانکارهای کشور و جهان، از جمله شرکت کنندگان مهم نمایشگاه بین المللی نفت تهران می باشند.

خدمات

شامل بخش وسیعی از خدمات در حوزه مشاوره،تحقیق و توسعه، مهندسی، حفاری ، اکتشاف و تولید و ساخت و تعمیر و نگهداری در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی می باشد.

خدمات تركيبي و يكپارچه

شرکت کنندگان این گروه در بخش های مهندسی، تدارکات، ساخت و نصب و اجرا فعالیت دارند.

 ده گروه كالاهاي استراتژيك صنعت نفت ايران

برای اطلاعات بیشتر در زمینه زیرگروه های تخصصی نمایشگاه، می توانید به وب سایت نمایشگاه بین المللی نفت مراجعه نمایید.

اولين دوره از نمايشگاه بين المللي نفت تهران با عنوان “نمایشگاه بین المللی نفت و تولیدات وابسته” با حضور 110 شركت داخلي و خارجي در روزهاي 6 تا 10 اسفند 1374 برگزار گردید تا فصل تازه اي را براي اقتصاد كشور رقم بزند. برگزاري نمايشگاهي با محوريت نفت كه مهترين منبع ارزي كشور محسوب مي شد و در طول دوران دفاع مقدس دچار چالش هاي فراواني شده بود، نشانه اي از تمايل دولت وقت براي بازگشت ثبات به صنعت نفت به عنوان تكيه گاه اقتصادي كشور و تلاش براي رشد و توسعه همه جانبه اين صنعت بود.

دومین دوره از نمایشگاه بین المللی نفت تهران در اردیبهشت ماه  1376 با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی در تهران برگزار گردید. از این دوره به بعد تمامی نمایشگاه های نفت تهران به جز چند دوره که در اواخر فروردین ماه برگزار گردیده اند، در اردیبهشت ماه برگزار می گردند.

نمايشگاه سوم در سال 77 با حضور 257 شركت داخلي و خارجي در روزهای سوم تا ششم اردیبهشت ماه برگزار گردید.

در نمایشگاه چهارم نفت تهران در سال 78  تعداد شرکت کنندگان خارجی از شرکت کنندگان داخلی پیشی گرفت. نمایشگاه چهارم با حضور 93 شركت داخلي و 145 شركت خارجي از 15 كشور برگزار گردید.

پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی نفت در اردیبهشت سال 79 با حضور 134 شرکت داخلی و 166 شركت خارجی از ۱۵ کشور در تهران برگزار گردید.

در ارديبهشت سال 80 با حضور بيش از 500 شركت کننده شامل 208 شركت خارجي و 295 شركت داخلي، ششمین نمایشگاه نفت برگزار گردید.

هفتمین نمایشگاه نفت با حضور بیش از 700 شرکت کننده در سال 81 برگزار گردید.

تعداد شركت كنندگان در نمايشگاه هشتم به 800 شركت داخلي و خارجي افزايش يافت و با حضور شرکت هایی از 21 كشور در سال 82 برگزار گردید.

بیش از 1184 شرکت کننده از 34 کشور در نهمین نمایشگاه بین المللی نفت حضور داشتند.

نمايشگاه دهم در ارديبهشت 84 با حضور 1212 شركت داخلي و خارجي برگزار گردید.

در یازدهمین نمايشگاه بین المللی نفت در ارديبهشت 85 ، 491 شركت خارجي و 760 شركت داخلي حضور داشتند.

سال 86 همزمان با جشن صد سالگی نفت در ایران، دوازدهمین دوره نمایشگاه نفت با حضور بیش از 1314 شرکت داخلی و خارجی از 36 کشور برگزار گردید.

در سیزدهمین نمایشگاه نفت تهران، بیش از 550 شرکت خارجی و 860 شرکت داخلی حضور داشتند.

چهاردهمین دوره نمایشگاه با حضور 1285 شرکت کننده داخلی و خارجی از 30 کشور برگزار گردید.

پانزدهمین دوره نمایشگاه نفت ایران، در اردیبهشت سال 88 با حضور 435 شرکت خارجی و 939 شرکت داخلی برگزار گردید.

اردیبهشت ماه سال 1390 همزمان با جشن پنجاه سالگی اوپک و حضور دبیر کل اوپک در تهران، شانزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران رکورد تازه ای در تعداد شرکت کنندگان نمایشگاه ثبت نمود. هزار شركت داخلي و 585 شركت خارجي در این دوره حضور يافتند.

هجدهمین نمایشگاه نفت تهران، با حضور 1045 شرکت داخلی و خارجی برگزار گردید.

1800 شركت شامل 1200 شركت داخلي و 600 شركت خارجي از 33 كشور در نوزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی نفت ایران حضور داشتند.

بیستمین دوره نمایشگاه نفت، با حضور 1250 شرکت داخلی و 600 شرکت خارجی در روزهای 16 الی 19 اردیبهشت 94 برگزار گردید.

در بیست و یکمین نمایشگاه نفت تهران در اردیبهشت 95، 1880 شرکت داخلی و خارجی حضور داشتند. که 880 شرکت خارجی از 38 کشور و 1000 شرکت از ایران بود.

بیست و دومین نمایشگاه با حضور 1827 شرکت داخلی و خارجی از 38 کشور در اردیبهشت 96 برگزار شد.

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت، با حضور 1009 شرکت داخلی و 572 شرکت خارجی از 35 کشور جهان در روزهای 16 الی 19 اردیبهشت 97 برگزار گردید.

بیست و چهارمین نمایشگاه نفت و گاز تهران با حضور 1032 شرکت کننده در روزهای 11 الی 14 اردیبهشت 98 برگزار می گردد. روغن موتور و روانکارهای صنعتی پترونول نیز همچون چهار دوره اخیر در نمایشگاه بیست و چهارم حضور داشتند.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

ببیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در سال ۹۹ باتوجه به شیوع ویروس کرونا و تعویق برگزاری نمایشگاه در شهریور و مهر ماه در روزهای سوم تا ششم بهمن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با شعار «نفت ملی، کالا و خدمات ایرانی» در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار گردید.

جهت مشاهده تصاویر حضور پترونول دردوره های مختلف نمایشگاه بین المللی نفت تهران، از گالری رویداد های پترونول بازدید نمایید.

پترونول در بیست و سومین نمایشگاه نفت تهران

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی نفت , گاز ,پالایش و پتروشیمی  اردیبهشت 98

پوستر بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی نفت , گاز ,پالایش و پتروشیمی
11 الی 14 اردیبهشت 1398 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *