چند رسانه ایدانستنی های خودرو

اینفوگرافیک خطرات رانندگی با سرعت های بالا

سرعت 120 کیلومتر ساعت و خطرات سرعت بالای رانندگی

رانندگی با سرعت بالا شاید موجب رسیدن سریعتر به مقصد گردد ولی از سوی دیگر فاصله مورد نیاز جهت توقف را افزایش می دهد. که می تواند موجب افزایش شدت تصادف رانندگی و به طبع آن افزایش احتمال مصدومیت و حتی مرگ گردد. رانندگی با سرعت های بالا، یکی از فاکتورهای مهم و موثر در تصادفات و حوادث شهری و برون شهری است. در سرعت بالا میزان اشتباهات رانندگی بیشتر خواهد شد و مدت زمان تصمیم گیری کاهش می یابد.

اینفوگرافیک رانندگی با سرعت بالا، کاهش زمان سفر، افزایش احتمال مرگاینفوگرافیک رانندگی سرعت بالا، اینفوگرافیک زمان کاهش سفر در سرعت های متفاوت، اینفوگرافیک افزایش احتمال مصدومیت در سرعت های بالای رانندگی

در اینفوگرافیک تهیه شده توسط واحد تحقیق و توسعه پترونول، مشاهده می گردد که مسافت 16 کیلومتر را با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت در مدت دوازده دقیقه طی می گردد. در صورتی که رانندگی با سرعت بالا و غیر مجاز 136 کیلومتر بر ساعت مسافت 16 کیلومتری در مدت هفت دقیقه و سه ثانیه طی می گردد. با وجود کاهش زمان چهار دقیقه و پنجاه و هفت ثانیه مدت سفر در صورت تصادف در سرعت 136 کیلومتر احتمال مرگ دوازده درصد خواهد بود.

براي نمونه اگر راننده اي مسير تبریز تا ارومیه ( 135 کیلومتر) را با سرعت مجاز 95 كيلومتر بر ساعت طي كند در فاصله زماني 86 دقيقه به مقصد مي رسد اما در رانندگی با سرعت 128 كيلومتر بر ساعت مدت زمان سفر 63 دقیقه خواهد بود .بنابراين ارزش رسيدن به مقصد در زماني كوتاهتر (آن هم صرفاً 20 دقيقه) در مقايسه با خطرات احتمالي و افزایش شش برابری احتمال مرگ و عواقب ناگوار پيش روي راننده بسيار ناچيز خواهد بود.

بنابراين توصيه مي شود شهروندان گرامي با رعايت سرعت مجاز در رانندگي، سلامت و ايمني سفر خود و ساير كاربران ترافيكي را تامين کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *